Back to Top
zuienkerke logo 200px
 
hamburger menu 1

Gemeente Zuienkerke informeert.

Elektronische identiteitskaarten

 

 

Procedure voor de aflevering van de elektronische identiteitskaart

U ontvangt een oproepingsbericht en meldt zich persoonlijk aan in het gemeentehuis bij de dienst burgerzaken voor ondertekening van een basisdocument. Hiervoor brengt u 21,10 euro en een recente pasfoto met witte achtergrond, zonder glimlach, mee.

Speciale aandacht vragen wij voor de kwaliteit van de pasfoto. De laatste tijd bieden zich steeds meer inwoners aan met foto’s die ze zelf afprinten. Wij moeten deze zelfgemaakte foto’s systematisch weigeren.

Een tweetal weken na de aanvraag van uw identiteitskaart ontvangt u thuis een witte omslag met daarin uw pin- en puk-code. Met deze codes komt u terug naar de dienst burgerzaken voor het afhalen van uw identiteitskaart.

  

Belangrijk

  • De uitnodiging met uw pin- en pukcode moet u nadien zorgvuldig bewaren op een veilige plaats en dit gedurende de volledige geldigheidsduur van uw identiteitskaart.
  • De elD is een beveiligd en verplicht identiteitsdocument voor Belgen vanaf 12 jaar. Indien uw kind reeds een kids-ID met vervaldatum na de 12de verjaardag heeft, blijft deze ook geldig tot einddatum van de kaart. Voor het vervallen van de kids-ID wordt een oproep verstuurd voor het aanvragen van een eID.
  • Uitreiking eID via spoedprocedure: de leveringstermijn voor een spoedprocedure is 1 werkdag na aanvraag indien de eID aangevraagd werd voor 15 uur. De spoedprocedure kost 113,80 euro.
Wij gebruiken enkel technische cookies om deze website te laten werken. Met het gebruik van deze site geef je de toestemming om cookies te gebruiken.
Ok