De Buitenspeeldag is het hoogtepunt van een campagne die kinderen en jongeren aanzet om buiten te spelen en te sporten in hun onmiddellijke woonomgeving. Anderzijds moet het de openbare besturen en ouders stimuleren om kinderen en jongeren buiten te laten spelen en sporten in die onmiddellijke woonomgeving.
Dit hoogtepunt is geen eindpunt maar is een blijvende oproep om het buiten spelen en sporten aan te moedigen en op een positieve manier aandacht te vragen voor de specifieke noden van kinderen en jongeren in de publieke ruimte.
De Vlaamse Overheid vormt samen met Nickelodeon de hoofdpartner van de Buitenspeeldag. Zowel Nickelodeon, Ketnet en Kzoom gaan op deze woensdagnamiddag op zwart (geen uitzending) met de duidelijke boodschap voor kinderen en jongeren om buiten te gaan spelen of sporten. In de aanloop naar de Buitenspeeldag voert Nickelodeon via haar mediakanalen promotie voor de Buitenspeeldag.
De BUITENSPEELDAG zet zich in voor '365 dagen buitenspelen'!
Hang de tracker ergens uit en kleur per buiten gespeeld uurtje of buitensportles, .... een bolletje in.
Lukt het jou om aan 1000 uren te komen?