Back to Top

Meetkerke, Nieuwmunster, Houtave en Zuienkerke

Zuienkerke in beeld

Bekendmaking beslissing weigering omgevingsvergunning voor een windpark gelegen Zuienkerke/Brugge





BEKENDMAKING

BESLISSING OMGEVINGSVERGUNNING





Volgende aanvrager(s)

NV ELICIO



Heeft/hebben een aanvraag ingediend voor:

     - stedenbouwkundige handelingen

     - de exploitatie van een of meerdere ingedeelde inrichtingen of activiteiten



Kort omschreven gaat het over het windpark zuienkerke/brugge.



De aanvraag heeft als adres(sen):

Brouwerijstraat zn,

Kadastraal bekend: Afdeling 1 (ZUIENKERKE) , sectie D, nrs 0593, 0599A, 0591, 0594, 0592, 0590 & 0598A



De Vlaamse Regering heeft op 18/09/2019 volgende beslissing genomen: de omgevingsvergunning werd geweigerd.





De beslissing ligt ter inzage bij de gemeentelijke dienst Omgeving op volgend adres:

Dienst voor Omgevingsvergunningen

Kerkstraat 17

8377 Zuienkerke

U kunt de beslissing en het bijhorende milieueffectenrapport of veiligheidsrapport ook raadplegen op www.omgevingsloket.be



U kan tegen deze beslissing een verzoekschrift tot schorsing en/of vernietiging indienen bij de Raad voor Vergunningsbetwistingen op het volgende adres:

Raad voor Vergunningsbetwistingen

p/a Dienst van de Bestuursrechtscolleges

Koning Albert II-laan 35 bus 81

1030 Brussel

U doet dit op straffe van onontvankelijkheid per beveiligde zending (dit is per aangetekende brief of door neerlegging ter griffie) binnen een vervaltermijn van 45 dagen die ingaat de dag na de betekening van deze beslissing.

U dient het verzoekschrift in vijfvoud in, namelijk één origineel en vier afschriften (fotokopies of een digitale kopie).

Gelijktijdig met de indiening van het verzoekschrift stuurt u een afschrift van het verzoekschrift ter informatie aan de verwerende partij (dit is de overheid die de beslissing heeft genomen).

U bent een rolrecht verschuldigd van

-       200 euro bij het indienen van een verzoekschrift tot vernietiging;

-       100 euro bij het indienen van een verzoekschrift tot schorsing of toto schorsing wegens uiterst dringende noodzakelijkheid.

U betaalt het rolrecht binnen een termijn van 15 dagen, die ingaat de dag na deze van de betekening van het verzoek daartoe door de griffier van de Raad.

Als het bedrag niet binnen de termijn van 15 dagen is gestort wordt het beroep niet-ontvankelijk verklaard.

De procedure voor de Raad van Vergunningsbetwistingen wordt geregd in het decreet van 4 april 2014 betreffende de organisatie en de rechtspleging van sommige Vlaamse bestuursrechtscolleges, het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en het besluit van de Vlaamse Regering van 16 mei 2014 houdende de rechtspleging voor sommige Vlaamse Bestuursrechtscolleges.

Inlichtingen en toelichting vindt u op de website van de Raad voor Vergunningsbetwistingen (http://www.dbrc.be/vergunningsbetwistingen)

Bekendmaking openbaar onderzoek over een aanvraag van omgevingsvergunning voor de ophoging van een terrein gelegen Afdeling 4 (HOUTAVE) , sectie D, nr 0125 A

Gratis inforeeksen “Starten met een eigen zaak na je 50ste ”

Eindelijk die droom waarmaken en een eigen zaak starten na je 50ste? Steeds meer mensen kiezen voor het ondernemerschap tijdens de laatste 10 à 15 jaar van hun carrière.

Maar bij het opstarten van een zaak op oudere leeftijd komt er wel wat om de hoek kijken! Daarom organiseert Integraal VZW (de 50+ ondernemerswerking van UNIZO en Liantis) een praktische opleidingsreeks over het starten met een eigen zaak na je vijftigste.

Tijdens de vierdelige namiddagcyclus krijg je uitgebreid informatie over de startmodaliteiten, over je nieuwe zelfstandigenstatuut en de gevolgen op je pensioen en sociaal statuut, over de bijdragenregeling in hoofd- en bijberoep, over je (aanvullende) sociale bescherming, over verdere begeleidings- en ondersteuningsmogelijkheden, over subsidies & premies zoals de “Transitiepremie 45+”, “Springplank”,… , kredieten & startersleningen en over het versterken van je ondernemersvaardigheden. 


Vijftigplussers die dromen van een nieuwe carrière als zelfstandige ondernemer, kunnen deelnemen op 2 plaatsen in Vlaanderen (te Berchem -Syntra Campus Antwerpen en te Roeselare - Liantis kantoor). De informatiereeks gaat eind november 2019 van start. Deelname is kosteloos, vooraf inschrijven is wel verplicht.


Wens je meer informatie of in te schrijven, mail dan uw naam en adresgegevens naar marc.gommers@integraalvzw.be, bel naar 02 21 22 221 of schrijf u in via de website www.ondernemen50plus.com (rubriek ‘Ons Aanbod – Start 50+’).





                                                                             

Gratis inforeeksen “Starten met een eigen zaak na je 50ste ”

Eindelijk die droom waarmaken en een eigen zaak starten na je 50ste? Steeds meer mensen kiezen voor het ondernemerschap tijdens de laatste 10 à 15 jaar van hun carrière.

Maar bij het opstarten van een zaak op oudere leeftijd komt er wel wat om de hoek kijken! Daarom organiseert Integraal VZW (de 50+ ondernemerswerking van UNIZO en Liantis) een praktische opleidingsreeks over het starten met een eigen zaak na je vijftigste.

Tijdens de vierdelige namiddagcyclus krijg je uitgebreid informatie over de startmodaliteiten, over je nieuwe zelfstandigenstatuut en de gevolgen op je pensioen en sociaal statuut, over de bijdragenregeling in hoofd- en bijberoep, over je (aanvullende) sociale bescherming, over verdere begeleidings- en ondersteuningsmogelijkheden, over subsidies & premies zoals de “Transitiepremie 45+”, “Springplank”,… , kredieten & startersleningen en over het versterken van je ondernemersvaardigheden. 

Vijftigplussers die dromen van een nieuwe carrière als zelfstandige ondernemer, kunnen deelnemen op 2 plaatsen in Vlaanderen (te Berchem -Syntra Campus Antwerpen en te Roeselare - Liantis kantoor). De informatiereeks gaat eind november 2019 van start. Deelname is kosteloos, vooraf inschrijven is wel verplicht.

Wens je meer informatie of in te schrijven, mail dan uw naam en adresgegevens naar marc.gommers@integraalvzw.be, bel naar 02 21 22 221 of schrijf u in via de website www.ondernemen50plus.com (rubriek ‘Ons Aanbod – Start 50+’). 





                                                                              

Bekendmaking beslissing omgeviingsvergunning voor het herbouwen schuur Assestraat 1





BEKENDMAKING

BESLISSING OMGEVINGSVERGUNNING





Volgende aanvrager(s)

mevrouw Versyck Phary



Heeft/hebben een aanvraag ingediend voor:

            - stedenbouwkundige handelingen



Kort omschreven gaat het over het herbouwen schuur.



De aanvraag heeft als adres(sen):



Assestraat 1, 8377 Zuienkerke,

Kadastraal bekend: Afdeling 1 (ZUIENKERKE) , sectie B, nr 0642 B & nr 0643 B



Het College van Burgemeester en Schepenen heeft op 01-07-2019 volgende beslissing genomen: de omgevingsvergunning werd verleend.



De beslissing ligt ter inzage bij de gemeentelijke dienst Omgeving op volgend adres:

Dienst voor Omgevingsvergunningen

Kerkstraat 17

8377 Zuienkerke

U kunt de beslissing en het bijhorende milieueffectenrapport of veiligheidsrapport ook raadplegen op www.omgevingsloket.be



U kunt, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als u gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als u een belang hebt bij de besluitvorming.

U zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de deputatie van de provincie West-Vlaanderen op het volgende adres: Provinciehuis Boeverbos, Koning Leopold III-laan 41, 8200 Sint-Andries (Brugge).

U kunt ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be.

Volg hierbij de volgende aanwijzingen nauwgezet op. Als u dat niet doet zal de deputatie bijna zeker verplicht zijn om uw beroep onontvankelijk te verklaren.

Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

Bezorg gelijktijdig bij de beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van uw beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het College van Burgemeester en Schepenen van Zuienkerke. Het adres van de vergunningsaanvrager vindt u in de beslissing.

Vermeld in uw beroepschrift het volgende:

  • Uw naam en adres en het feit dat u een beroep instelt als lid van het betrokken publiek

  • De volgende referentie: “dossiernummer” 2019/9 - OMV_2019027726

  • De redenen waarom u beroep aantekent;

  • Een omschrijving van de gevolgen die u ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat u hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

  • Of u gehoord wenst te worden.

Stort een dossiertaks van € 100 op het rekeningnummer BE 21 0910 1313 1203 van de provincie West-Vlaanderen met als referentie “beroep omgevingsvergunning ‘dossiernummer’” en voeg het betalingsbewijs toe aan uw beroepschrift.

De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vindt u in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27 november 2015.

Subcategorieën

Pagina 1 van 3

Wij gebruiken enkel technische cookies om deze website te laten werken. Met het gebruik van deze site geef je de toestemming om cookies te gebruiken.
Ok