Back to Top

Meetkerke, Nieuwmunster, Houtave en Zuienkerke

Zuienkerke in beeld

Gratis inforeeksen “Starten met een eigen zaak na je 50ste ”

Eindelijk die droom waarmaken en een eigen zaak starten na je 50ste? Steeds meer mensen kiezen voor het ondernemerschap tijdens de laatste 10 à 15 jaar van hun carrière.

Maar bij het opstarten van een zaak op oudere leeftijd komt er wel wat om de hoek kijken! Daarom organiseert Integraal VZW (de 50+ ondernemerswerking van UNIZO en Liantis) een praktische opleidingsreeks over het starten met een eigen zaak na je vijftigste.

Tijdens de vierdelige namiddagcyclus krijg je uitgebreid informatie over de startmodaliteiten, over je nieuwe zelfstandigenstatuut en de gevolgen op je pensioen en sociaal statuut, over de bijdragenregeling in hoofd- en bijberoep, over je (aanvullende) sociale bescherming, over verdere begeleidings- en ondersteuningsmogelijkheden, over subsidies & premies zoals de “Transitiepremie 45+”, “Springplank”,… , kredieten & startersleningen en over het versterken van je ondernemersvaardigheden. 

Vijftigplussers die dromen van een nieuwe carrière als zelfstandige ondernemer, kunnen deelnemen op 2 plaatsen in Vlaanderen (te Berchem -Syntra Campus Antwerpen en te Roeselare - Liantis kantoor). De informatiereeks gaat eind november 2019 van start. Deelname is kosteloos, vooraf inschrijven is wel verplicht.

Wens je meer informatie of in te schrijven, mail dan uw naam en adresgegevens naar marc.gommers@integraalvzw.be, bel naar 02 21 22 221 of schrijf u in via de website www.ondernemen50plus.com (rubriek ‘Ons Aanbod – Start 50+’). 





                                                                              

Gratis inforeeksen “Starten met een eigen zaak na je 50ste ”

Eindelijk die droom waarmaken en een eigen zaak starten na je 50ste? Steeds meer mensen kiezen voor het ondernemerschap tijdens de laatste 10 à 15 jaar van hun carrière.

Maar bij het opstarten van een zaak op oudere leeftijd komt er wel wat om de hoek kijken! Daarom organiseert Integraal VZW (de 50+ ondernemerswerking van UNIZO en Liantis) een praktische opleidingsreeks over het starten met een eigen zaak na je vijftigste.

Tijdens de vierdelige namiddagcyclus krijg je uitgebreid informatie over de startmodaliteiten, over je nieuwe zelfstandigenstatuut en de gevolgen op je pensioen en sociaal statuut, over de bijdragenregeling in hoofd- en bijberoep, over je (aanvullende) sociale bescherming, over verdere begeleidings- en ondersteuningsmogelijkheden, over subsidies & premies zoals de “Transitiepremie 45+”, “Springplank”,… , kredieten & startersleningen en over het versterken van je ondernemersvaardigheden. 


Vijftigplussers die dromen van een nieuwe carrière als zelfstandige ondernemer, kunnen deelnemen op 2 plaatsen in Vlaanderen (te Berchem -Syntra Campus Antwerpen en te Roeselare - Liantis kantoor). De informatiereeks gaat eind november 2019 van start. Deelname is kosteloos, vooraf inschrijven is wel verplicht.


Wens je meer informatie of in te schrijven, mail dan uw naam en adresgegevens naar marc.gommers@integraalvzw.be, bel naar 02 21 22 221 of schrijf u in via de website www.ondernemen50plus.com (rubriek ‘Ons Aanbod – Start 50+’).





                                                                             

Bekendmaking openbaar onderzoek over een aanvraag van omgevingsvergunning voor de verandering en hernieuwing landbouwbedrijf gelegen Oostendse Steenweg 76







BEKENDMAKING OPENBAAR ONDERZOEK OVER EEN AANVRAAG VAN OMGEVINGSVERGUNNING





Volgende aanvrager(s)



de heer De Voldere Kurt



Heeft/hebben een aanvraag ingediend voor:

     - de exploitatie van een of meerdere ingedeelde inrichtingen of activiteiten



Kort omschreven gaat het over het verandering en hernieuwing landbouwbedrijf.



De aanvraag heeft als adres(sen):

Oostendse Steenweg 76, 8377 Zuienkerke,

Kadastraal bekend: Afdeling 4 (HOUTAVE) , sectie C, nr 0400 G & nr 0400 F



De overheid, bevoegd om een beslissing te nemen over de aanvraag is het College van Burgemeester en Schepenen van de gemeente. Hierbij kan u terecht voor meer info.



De aanvraag ligt van 5 juli 2019 tot en met 3 augustus 2019 ter inzage bij de gemeentelijke dienst Omgeving op volgend adres:



Dienst voor Omgevingsvergunningen

Kerkstraat 17

8377 Zuienkerke



Gedurende die periode kunnen er standpunten, opmerkingen of bezwaren over de aanvraag worden ingediend bij het College van Burgemeester en Schepenen. Dit kan:

- analoog per brief naar bovenstaand adres van Dienst voor Omgevingsvergunningen.

- digitaal via het omgevingsloket (www.omgevingsloket.be)





Voor meer informatie kan u terecht bij



Gemeentelijk contactpunt

e-mail gemeente: omgeving@zuienkerke.be

tel: 050/43.20.54

ONTWERP – UITVOERINGSPLAN KUNSTSTOFFEN 2019 - 2024



Het College van Burgemeester en Schepenen brengt ter algemene kennis dat door OVAM een nieuw Vlaams uitvoeringsplan voor kunststoffen wordt voorgesteld.


De belangrijkste uitgangspunten voor het nieuw voor te stellen uitvoeringsplan zijn minder en efficiënt gebruik van kunststoffen, het creëren van een duurzame recyclagemarkt voor kunststoffen, het stimuleren van kunststofrecyclaat als een volwaardige grondstof, het inzetten op kennis-en datavergaring en de voorbeeldrol van overheden via een circulair aankoopbeleid.


Samenwerking tussen overheden, kennisinstellingen, bedrijven, federaties en consumentenorganisaties is cruciaal om stappen vooruit te zetten. Ook innovatie in technieken kan hierbij een grote rol spelen. Een sterke beleidsvisie, gedragen door alle actoren is daarbij onmisbaar. Deze ontwerptekst doet een voorstel naar beleidsvisie en acties gedurende de komende 5 jaar om de eerste stappen te zetten in de richting van een meer circulaire kunststoffeneconomie.

Vanaf 15 juli tot en met 1 oktober 2019 ligt het ontwerpplan voor in openbaar onderzoek. Gedurende de looptijd van het openbaar onderzoek kan iedereen bezwaren of opmerkingen op dit ontwerpplan schriftelijk overmaken aan:


OVAM

Stationsstraat 110

2800 Mechelen

Of via emailadres: ontwerpkunststoffenplan@ovam.be



Bekendmaking beslissing omgeviingsvergunning voor het herbouwen schuur Assestraat 1





BEKENDMAKING

BESLISSING OMGEVINGSVERGUNNING





Volgende aanvrager(s)

mevrouw Versyck Phary



Heeft/hebben een aanvraag ingediend voor:

            - stedenbouwkundige handelingen



Kort omschreven gaat het over het herbouwen schuur.



De aanvraag heeft als adres(sen):



Assestraat 1, 8377 Zuienkerke,

Kadastraal bekend: Afdeling 1 (ZUIENKERKE) , sectie B, nr 0642 B & nr 0643 B



Het College van Burgemeester en Schepenen heeft op 01-07-2019 volgende beslissing genomen: de omgevingsvergunning werd verleend.



De beslissing ligt ter inzage bij de gemeentelijke dienst Omgeving op volgend adres:

Dienst voor Omgevingsvergunningen

Kerkstraat 17

8377 Zuienkerke

U kunt de beslissing en het bijhorende milieueffectenrapport of veiligheidsrapport ook raadplegen op www.omgevingsloket.be



U kunt, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als u gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als u een belang hebt bij de besluitvorming.

U zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de deputatie van de provincie West-Vlaanderen op het volgende adres: Provinciehuis Boeverbos, Koning Leopold III-laan 41, 8200 Sint-Andries (Brugge).

U kunt ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be.

Volg hierbij de volgende aanwijzingen nauwgezet op. Als u dat niet doet zal de deputatie bijna zeker verplicht zijn om uw beroep onontvankelijk te verklaren.

Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

Bezorg gelijktijdig bij de beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van uw beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het College van Burgemeester en Schepenen van Zuienkerke. Het adres van de vergunningsaanvrager vindt u in de beslissing.

Vermeld in uw beroepschrift het volgende:

  • Uw naam en adres en het feit dat u een beroep instelt als lid van het betrokken publiek

  • De volgende referentie: “dossiernummer” 2019/9 - OMV_2019027726

  • De redenen waarom u beroep aantekent;

  • Een omschrijving van de gevolgen die u ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat u hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

  • Of u gehoord wenst te worden.

Stort een dossiertaks van € 100 op het rekeningnummer BE 21 0910 1313 1203 van de provincie West-Vlaanderen met als referentie “beroep omgevingsvergunning ‘dossiernummer’” en voeg het betalingsbewijs toe aan uw beroepschrift.

De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vindt u in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27 november 2015.

Subcategorieën

Pagina 1 van 3

Wij gebruiken enkel technische cookies om deze website te laten werken. Met het gebruik van deze site geef je de toestemming om cookies te gebruiken.
Ok